Op het internet vind je tal van tutorfilmpjes die het gebruik haarfijn uitleggen (Je tikt "Google Docs" maar 'ns in in Youtube! Hier wordt het principe erg aanschouwelijk uitgelegd en ook deze site moet je zeker 'ns bekijken voor je aan de slag gaat). Je begint, zoals steeds, met het aanmaken van een account (je kan je hiervoor ook je gmail-account gebruiken, als je die hebt), en je bent zo vertrokken.
Zelf maak ik gebruik van Google Docs om grotere tekstbestanden die ik vooraf in Word heb gemaakt toe te voegen aan mijn blogs. De belangrijkste reden is dat je in Word veel meer (grafische en andere) mogelijkheden hebt dan in Blogger. Op mijn blog "Mi portafolio digital 2.0" zie je daar een aantal voorbeelden van, wanneer je in de linkerkolom klikt op de verschillende "Tareas" (= taken).
Het werkt als volgt:
- Je maakt eerst een Worddocument dat je opslaat als PDF.
- De PDF load je up met Google Docs.
- Bij de opties duid je aan dat het document beschikbaar moet zijn voor anderen. Op die manier krijg je automatisch een link die aan het document is gekoppeld.
- Die link plaats je ten slotte in je blog.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten