Erg leuk ten slotte, is de mogelijkheid om bestaande beeldverhalen te "recyclen", met andere woorden opnieuw te bewerken. Zo zou je bijvoorbeeld als opdracht een beeldverhaal kunnen starten met één of twee foto's (met een tekstballon) en de studenten vragen om het verhaal af te werken. Als test, heb ik (in nauwelijks enkele minuten) even onderstaand stripje gemaakt met foto's van Barcelona:
Welkom op mijn blog die gewijd is aan het gebruik van ICT- en in bijzonder Web 2.0-tools, in de taalklas. Ik heb deze blog in de eerste plaats gemaakt voor collega’s die net als ik op zoek zijn naar nieuwe manieren om authentieke communicatie de klas binnen te ‘smokkelen’, om zo de studenten te motiveren en te laten genieten van een vreemde taal. Het Web 2.0 is daarvoor een ideaal instrument, denk ik.
Nu, het aantal nieuwe Web 2.0-tools schiet vandaag werkelijk als paddenstoelen uit de grond. Het doel van deze blog is echter niet om er daar zoveel mogelijk van te bespreken. Ik probeer me net te beperken tot diegene die ik nu al gebruik of waarvan ik denk dat ze in de toekomst nog van pas kunnen komen. Ik hoop in elk geval dat u er iets aan heeft en dat het een inspiratiebron kan zijn voor uw eigen lespraktijk. Het spreekt voor zich dat vragen, opmerkingen en suggesties steeds van harte welkom zijn!
Klik hier voor de Spaanse "tegenhanger" van deze blog. Para la versión española de este blog, da clic aquí
woensdag 1 augustus 2012
Maak leuke stripverhaaltjes met foto's van Flickr!
Erg leuk ten slotte, is de mogelijkheid om bestaande beeldverhalen te "recyclen", met andere woorden opnieuw te bewerken. Zo zou je bijvoorbeeld als opdracht een beeldverhaal kunnen starten met één of twee foto's (met een tekstballon) en de studenten vragen om het verhaal af te werken. Als test, heb ik (in nauwelijks enkele minuten) even onderstaand stripje gemaakt met foto's van Barcelona:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten